Megőrülős punk sci-fi rázza fel a tavasz filmfelhozatalát május 10-től. Rügyező fák és drámai könnyek helyett az Így csajozz egy földönkívülivel a 70’-es évek forró bakelittel keveredő bőrkabátszagát hozza el a vászonra. Elle Fanning és Nicole Kidman földöntúli meglepetésekkel vár, ha azt hittük, a Sex Pistols-sal már mindent tudunk a punk születéséről... Kötelező mindenkinek, aki falra mászik a filmes kliséktől, bírja, ha legalább egy házibuliban anarchia tombol, és nem ijed meg egy szőke, porcelán szépségű űrlénytől…



Hogy milyen, amikor latexruhás űrlények törnek be az ébredő brit punk világába? A három londoni külvárosi srác, Enn (Alex Sharp), John (Ethan Lawrence) és Vic (Abraham Lewis) fejében még kamaszos fantáziáik sem szültek ehhez fogható kérdést. Nem csoda, ha meglepődnek a nem várt válaszon, amikor egy végigtombolt koncert után házibulit keresve kissé eltévesztik a házszámot, és egy tőmondatokban beszélő, hátborzongatóan merev táncot járó társaságba csöppennek. Az elvont csapatból is kitűnik kíváncsiságával Zan (Elle Fanning), aki komoly összetűzésbe kerül a feljebbvalóival, és még aznap éjjel megszökik– hogy aztán a helyi punk királynő (Nicole Kidman) keze alatt elinduljon az alter csillaggá válás rögös útján, Enn oldalán pedig megtapasztalja azt az izgalmas, melengető, nyálas és addiktív valamit, amit a bolygónkon csak úgy neveznek: szerelem.

John Cameron Mitchell. Aki már találkozott a Hedwig és a Mérges Csonk nyers csillogásával vagy a Shortbus tabudöntögető őszinteségével, az tudja: a rendező képi világa nem ismeri, és nem is akarja megismerni a mainstream filmekre jellemző kispolgári határokat. Nincs ez másképp az Így csajozz egy földönkívülivel (How to Talk to Girls at Parties) esetében sem: a Cannes-ban, Karlovy Vary-ban és a londoni BFI-n már sikerrel bemutatkozott filmben utánozhatatlanul keveredik a groteszk humor, a keresetlen ártatlanság, és a vad tinédzserkori lázadásvágy.

Barta Eszter







Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Golden Globe jelöltek között a Dumplin' - Így kerek az élet című film betétdala

Golden Globe jelöltek között a Dumplin' - Így kerek az élet című film betétdala

76. alkalommal adják át idén a Golden Globe díjakat, melyben a hamarosan bemutatásra kerülő Dumplin’ – Így kerek az élet című fim is érdekelt.

Gurulós mese a szerelemről

Gurulós mese a szerelemről

Volt egyszer egy sármos férfi, akinek tökéletesre csiszolt világa hazugságok sorozatára épült. Minden apró, közepes és nagy hazugság hódítások sokaságával és az örök ifjúság illúziójával kecsegtetett, mígnem egy napon váratlanul és kíméletlenül megérkezett a szerelem. Ezt már nem tudta lábon kihordani: gurulva száguldott végzete felé.

Jennifer Aniston a Dumplin' - Így kerek az élet című filmről  Jimmy Kimmel Live műsorában.

Jennifer Aniston a Dumplin' - Így kerek az élet című filmről Jimmy Kimmel Live műsorában.

Jennifer Aniston a Dumplin' - Így kerek az élet című filmről Jimmy Kimmel Live műsorában.

Boldog születésnapot Jennifer Aniston!

Boldog születésnapot Jennifer Aniston!

Hétfőn ünnepeli 50. születésnapját Jennifer Aniston, aki legújabb filmjében, a Dumplin’ – Így kerek az élet című vígjátékban királynőként tündököl Rosie szerepében.

Ki viszi át… a PUNKot a túlsó partra?

Ki viszi át… a PUNKot a túlsó partra?

Nemcsak a húszéveseké a világ… a PUNK főleg nem! Mondhatnánk, mai napig ül világunk romjain a vén kujon és féktelen dobolásba kezd, ha elege van a közhelyekből, a jólfésült hazugságokból, az elegáns unalomból és az egyenlőség mítoszából. Lázadásnak indult, alternatívként él tovább: skatulyák és szlogenek nélkül. Az csak hab a tortán, hogy a földönkívüliek is ide jönnek lázadni és kiderül, totál punk-kompatibilisek. Aztán bekúszik az ötödik elem és mindent visz.

Mit ér a mozi, ha európai, avagy Hollywood máshogy gurul szerelembe?

Mit ér a mozi, ha európai, avagy Hollywood máshogy gurul szerelembe?

Hasonló téma, hasonlóan vicces feldolgozásban – mégis behunyt szemmel is megmondanánk: hollywoodi vagy európai filmről van szó.A Szerelembe gurulva például bármennyire is univerzális témákat feszeget – szerelem, hazugság, kapuzárási pánik –, velejéig franciául teszi. Franck Dubosctól nem is várnánk mást. Vajon miért szeretjük másképp ezt a filmet, mint a hollywoodi produkciókat?